FAKTOR FAKTOR YANG MEMPENGARUHI PERILAKU KONSUMEN DALAM KEPUTUSAN PEMBELIAN HP OPPO DI METEOR CELL KECAMATAN MARISA KABUPATEN POHUWATO
Keywords:
Consumer Behavior, Purchase DecisionAbstract
Consumer behavior is a process through which an individual / organization in searching, buying, using, evaluating, and disposing of products or services after being used for kebutuhanya. According to Philip Kotler (1996: 144) mengemumakan that factors that affect yann consumer behavior are: 1. Factors Culture 2. Social Factors 3. Personal Factors 3. Psychological Factors. The sample of the research is the buyer who has made a purchase of HP OPPO in Meteor Cell Sub District Marisa Pohuwato District with 30 buyers. Data were analyzed by using SPSS program version 16. The test result is: From the research result can be explained that consumer behavior variable simultaneously have positive and significant effect to the variable of Purchase Decision at the level of significant test of alpha (0,00) equal to 324,885 (3,24% ); Cultural variables (X1) have a positive effect on the Purchase Decision variable by 0.20 (20%); Social variables (X2) have a positive effect on the decision variable Pembeliansebesar 0.03 (3%); Personal variable X3 positively affects the Purchase Decision variable by 0.31 (31%); Psychology variable X4 has a positive effect on Purchase Decision variable of 0.983 (9.83%).
Published
How to Cite
Issue
Section
Penulis yang menerbitkan pada Jurnal Ilmiah AkMen menyetujui persyaratan berikut:
- Penulis memiliki hak cipta dan memberikan hak Jurnal Ilmiah AkMen untuk publikasi pertama dengan karya yang secara bersamaan dilisensikan di bawah Lisensi Atribusi Creative Commons (CC BY 4.0) yang memungkinkan orang lain untuk berbagi (menyalin dan mendistribusikan kembali materi dalam media atau format apa pun) dan beradaptasi (mencampur) , mentransformasikan, dan membangun di atas bahan) karya untuk tujuan apa pun,
- Penulis dapat membuat perjanjian kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif versi jurnal, yang diterbitkan dari karya tersebut (misalnya, mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan atas publikasi awalnya di Jurnal Ilmiah AkMen
- Penulis diizinkan dan didorong untuk memposting pekerjaan mereka secara online (misalnya, dalam repositori institusional atau di situs web mereka) sebelum dan selama proses pengajuan, karena dapat menyebabkan pertukaran yang produktif, serta kutipan yang lebih awal dan lebih besar dari karya yang diterbitkan.