FAKTOR-FAKTOR YANG MEMPENGARUHI KINERJA GURU DALAM MELAKSANAKAN PROSES BELAJAR MENGAJAR DI SMPN 5 TOMBOLA PAO KABUPATEN GOWA
Keywords:
Performance, Learning to teachAbstract
Performance is an employee's success in completing the work. Teacher performance assessed on how to carry out the planning, implementation and evaluation of the learning process. As one istitusi education learning process is not optimal, in addition to the teacher who owned limited. The purpose of this research is to analyze the factors that affect the performance of teachers in implementing the learning process in SMPN5 Tombola Pao Gowa. This study is an observational study. The research method with cross sectional approach (cross-sectional). The population in this study is the total population of teachers in SMPN5 Tombola Pao Gowa. Ujii bivariate analysis with chi square and multivariate analysis with logistic regression test. Bivariate analysis showed that there is a relationship that siqnifikan between age (p = 0.002), education (p = 0.038), motivation (0,002), satisfaction (p = 0.023), perceived benefits (p = 0.020). Perception supervision (p = 0.023) with the performance of teachers in implementing the learning process. Multivariate analysis showed that there was an effect on the performance of teachers' motivation (p = 0.008) with Exp (b) = 25.670 and satisfaction variables on teacher performance (p = 0.057) with Exp (b) = 11.209. Suggestions can be recommended in this research is to increase the motivation of teachers in implementing the learning process followed by an increase in the satisfaction of teachers in implementing the learning process together, in addition to increasing the number of teachers with appropriate minimum academic qualification for the field of science.
Published
How to Cite
Issue
Section
Penulis yang menerbitkan pada Jurnal Ilmiah AkMen menyetujui persyaratan berikut:
- Penulis memiliki hak cipta dan memberikan hak Jurnal Ilmiah AkMen untuk publikasi pertama dengan karya yang secara bersamaan dilisensikan di bawah Lisensi Atribusi Creative Commons (CC BY 4.0) yang memungkinkan orang lain untuk berbagi (menyalin dan mendistribusikan kembali materi dalam media atau format apa pun) dan beradaptasi (mencampur) , mentransformasikan, dan membangun di atas bahan) karya untuk tujuan apa pun,
- Penulis dapat membuat perjanjian kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif versi jurnal, yang diterbitkan dari karya tersebut (misalnya, mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan atas publikasi awalnya di Jurnal Ilmiah AkMen
- Penulis diizinkan dan didorong untuk memposting pekerjaan mereka secara online (misalnya, dalam repositori institusional atau di situs web mereka) sebelum dan selama proses pengajuan, karena dapat menyebabkan pertukaran yang produktif, serta kutipan yang lebih awal dan lebih besar dari karya yang diterbitkan.