PENGARARUH BAURAN PEMASARAN TERHADAP PENJUALAN TIKET PADA PT. PELNI CABANG AMBON
Keywords:
Marketing mix, product, price, promotion, route and SalesAbstract
The purpose of this research is to analyze the influence of marketing mix to KM-Tatamailau ticket sales at PT. PELNI Branch Ambon and to analyze the most dominant fakor effect on ticket sales KM-Tatamailau at PT. PELNI Ambon Branch. This research was conducted in Ambon city with population and samples of consumers who have purchased KM-Tatamailau tickets totaling 105 people (Slovin method). Data analysis used is descriptive to explain research data and description of research of Multiple Linear Regression. The results of research show that the results of research show that simultaneously the marketing mix consisting of product, price, promotion, and place have a significant effect on ticket sales KM-Tatamailau at PT. Pelni Branch of Ambon. Perve testing in a persial, marketing mix price berpangaruh most dominant against KM-Tatamilau ticket sales at PT. Pelni Branch of Ambon. There is a significant influence on the marketing mix consisting of Product, Price, Promotion, and Place on KM-Tatamailau ticket sales at PT. Pelni Branch of Ambon.
Published
How to Cite
Issue
Section
Penulis yang menerbitkan pada Jurnal Ilmiah AkMen menyetujui persyaratan berikut:
- Penulis memiliki hak cipta dan memberikan hak Jurnal Ilmiah AkMen untuk publikasi pertama dengan karya yang secara bersamaan dilisensikan di bawah Lisensi Atribusi Creative Commons (CC BY 4.0) yang memungkinkan orang lain untuk berbagi (menyalin dan mendistribusikan kembali materi dalam media atau format apa pun) dan beradaptasi (mencampur) , mentransformasikan, dan membangun di atas bahan) karya untuk tujuan apa pun,
- Penulis dapat membuat perjanjian kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif versi jurnal, yang diterbitkan dari karya tersebut (misalnya, mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan atas publikasi awalnya di Jurnal Ilmiah AkMen
- Penulis diizinkan dan didorong untuk memposting pekerjaan mereka secara online (misalnya, dalam repositori institusional atau di situs web mereka) sebelum dan selama proses pengajuan, karena dapat menyebabkan pertukaran yang produktif, serta kutipan yang lebih awal dan lebih besar dari karya yang diterbitkan.