PENGARUH KEPEMIMPINAN KEPALA SEKOLAH TERHADAP KINERJA GURU SEKOLAH SMP NEGERI I CEMPA KABUPATEN PINRANG
Keywords:
Principal Leadership and Teacher PerformanceAbstract
Good principal leadership can be the main driving force in supporting effective and efficient education in schools. Objective conditions need to be assessed in order to measure the extent of the implementation of the task of teachers in schools, given the implementation of these tasks can be influenced by several factors. This study aims to: Describe the leadership of the principal, to the performance of teachers in SMP NEGERI I CEMPA Pinrang District, analyzing the partial influence of leadership of the principal on the performance of teachers in SMP NEGERI I CEMPA Pinrang Regency, This study used a quantitative approach with data collection techniques through questionnaires on 45 teachers as population and also as sample of research. Test requirements analysis is done through linearity test, while the data is analyzed descriptively and hypothesis test with multiple regression. The results show that (1) principal leadership and teacher performance are generally in very good category, (2) Leadership of principals gives positive influence to teacher performance. The higher the leadership of the principal, the more the teacher performance in SMP Negeri I CEMPA Pinrang District
Published
How to Cite
Issue
Section
Penulis yang menerbitkan pada Jurnal Ilmiah AkMen menyetujui persyaratan berikut:
- Penulis memiliki hak cipta dan memberikan hak Jurnal Ilmiah AkMen untuk publikasi pertama dengan karya yang secara bersamaan dilisensikan di bawah Lisensi Atribusi Creative Commons (CC BY 4.0) yang memungkinkan orang lain untuk berbagi (menyalin dan mendistribusikan kembali materi dalam media atau format apa pun) dan beradaptasi (mencampur) , mentransformasikan, dan membangun di atas bahan) karya untuk tujuan apa pun,
- Penulis dapat membuat perjanjian kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif versi jurnal, yang diterbitkan dari karya tersebut (misalnya, mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan atas publikasi awalnya di Jurnal Ilmiah AkMen
- Penulis diizinkan dan didorong untuk memposting pekerjaan mereka secara online (misalnya, dalam repositori institusional atau di situs web mereka) sebelum dan selama proses pengajuan, karena dapat menyebabkan pertukaran yang produktif, serta kutipan yang lebih awal dan lebih besar dari karya yang diterbitkan.