HUBUNGAN KUALITAS PELAYANAN DENGAN KEPUASAN NASABAH BANK SYARIAH NIAGA MADANI DI MAKASSAR
Keywords:
Satisfaction, Interaction, Physical Environment, Result of Service QualityAbstract
The research aim to analyzed the correlation of service quality based on interaction, physical environment and result qualities toward the satisfaction with customer on Syariah Niaga Madani Bank at Makassar and to analyzed between the service quality have strong correlation toward the satisfaction with customer on Syariah Niaga Madani Bank at Makassar.
The result of research applied on Syariah Niaga Madani Bank at Makassar, with population of customer as amount 2.264 per December 2010. Sample used of Stratified Proporsional Random Sampling based on Solvin formulation obtained 96 respondents. The method analysis used of Chi-Square, Coefficient Contingence (C) dan Coefficient Contingence Maximal (Cmaks) to see of significant correlation, strong correlation for each variables.
The result of research showed that there are correlation of service quality consist of interaction, physical environment and result qualities toward satisfaction, suitable with application of attitude, behavior and expert for interaction in give of satisfaction. Ambient condition, design and social for physical environment toward satisfaction, and result quality such as the time of wait, physical evidence and valence on Syariah Niaga Madani Bank at Makassar. Between service quality it the result of quality have strong correlation toward satisfaction with customer on Syariah Niaga Madani Bank at Makassar, which indication that the satisfaction with customer appointment of the result quality which give from the staff on Syariah Niaga Madani Bank at Makassar.
Published
How to Cite
Issue
Section
Penulis yang menerbitkan pada Jurnal Ilmiah AkMen menyetujui persyaratan berikut:
- Penulis memiliki hak cipta dan memberikan hak Jurnal Ilmiah AkMen untuk publikasi pertama dengan karya yang secara bersamaan dilisensikan di bawah Lisensi Atribusi Creative Commons (CC BY 4.0) yang memungkinkan orang lain untuk berbagi (menyalin dan mendistribusikan kembali materi dalam media atau format apa pun) dan beradaptasi (mencampur) , mentransformasikan, dan membangun di atas bahan) karya untuk tujuan apa pun,
- Penulis dapat membuat perjanjian kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif versi jurnal, yang diterbitkan dari karya tersebut (misalnya, mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan atas publikasi awalnya di Jurnal Ilmiah AkMen
- Penulis diizinkan dan didorong untuk memposting pekerjaan mereka secara online (misalnya, dalam repositori institusional atau di situs web mereka) sebelum dan selama proses pengajuan, karena dapat menyebabkan pertukaran yang produktif, serta kutipan yang lebih awal dan lebih besar dari karya yang diterbitkan.