PENGARUH KEPEMIMPINAN, KEMAMPUAN MANAJERIAL DAN MOTIVASI TERHADAP KINERJA TENAGA PENJUALAN PADA CV. GITA MANDIRI GOWA
Keywords:
Leadership, Managerial Ability, Motivation and Sales Force PerformanceAbstract
This study aims to analyze (1) Effect of leadership, managerial ability and motivation partially on the performance of the sales force; (2) The effect of leadership, managerial ability and motivation simultaneously on the performance of the sales force. This study is a population of the entire sales and non-sales personnel CV. Gita Mandiri Gowa totaling 32 people. Month study period December 2015 to February 2016. The data was collected using questionnaires, interviews and documentation. Methods of data analysis in this study using multiple regression analysis. Data collected were analyzed using the t test and F test results showed that (1) There is a significant and positive influence among the leadership of the performance (value T calculated at 7.784 is greater than t table of 2.045 and 0.0000 significance); (2) There is a significant and positive influence among the managerial capacity of the performance (value T count equal to 2,591 bigger than t table of 2.045 and significance 0.015); (3) There is no significant and positive effect of motivation on performance (value T calculated at 0.353 is greater than t table of 2.045 and 0.727 significance greater than 0.05) .; (4) There is a significant and positive influence among the leadership, managerial ability and motivation together on the performance (value calculated at 104.557 T is greater than t table of 3.340 and 0.000 significance). The factors that most affect the performance is leadership while not influential factor is motivation.
Published
How to Cite
Issue
Section
Penulis yang menerbitkan pada Jurnal Ilmiah AkMen menyetujui persyaratan berikut:
- Penulis memiliki hak cipta dan memberikan hak Jurnal Ilmiah AkMen untuk publikasi pertama dengan karya yang secara bersamaan dilisensikan di bawah Lisensi Atribusi Creative Commons (CC BY 4.0) yang memungkinkan orang lain untuk berbagi (menyalin dan mendistribusikan kembali materi dalam media atau format apa pun) dan beradaptasi (mencampur) , mentransformasikan, dan membangun di atas bahan) karya untuk tujuan apa pun,
- Penulis dapat membuat perjanjian kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif versi jurnal, yang diterbitkan dari karya tersebut (misalnya, mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan atas publikasi awalnya di Jurnal Ilmiah AkMen
- Penulis diizinkan dan didorong untuk memposting pekerjaan mereka secara online (misalnya, dalam repositori institusional atau di situs web mereka) sebelum dan selama proses pengajuan, karena dapat menyebabkan pertukaran yang produktif, serta kutipan yang lebih awal dan lebih besar dari karya yang diterbitkan.