PENGARUH KUALITAS PELAYANAN TERHADAP KEPUASAN MAHASISWA STRATA SATU (S1) STIE NOBEL INDONESIA DI MAKASSAR
Keywords:
Tangibility, Reliability, Responsiveness, Assurance, Empathy, SatisfactionAbstract
The method used is descriptive quantitative method, this research using primary data and secondary data which generated from the distribution of questionnaires, interviews, direct observation and literature study. The analytical tool used in this research is a statistical analysis with multiple linear regression analysis. The hypothesis verification through t test to prove the relationship between independent variables with the dependent variable partially and to prove the relationship between dependent and independent variables simultaneously used f test analysis. The sample used in this research was 85 respondents taken from 587 student population at STIE Nobel who get active status on 2014-2015. This study proves that there is a positive and significant influence between the variables of tangibility, reliability, responsiveness, assurance and empathy (partially) to the satisfaction of the students at STIE Nobel Indonesia. The study also proves that there is a positive and significant influence between the variables of tangibility, reliability, responsiveness, assurance and empathy (simultaneously) to the satisfaction of the students at STIE Nobel Indonesia. The study also shows that the variable appearance of the product (tangibility) is the most dominant variable affecting the level of student satisfaction at Nobel STIE Indonesia.
Published
How to Cite
Issue
Section
Penulis yang menerbitkan pada Jurnal Ilmiah AkMen menyetujui persyaratan berikut:
- Penulis memiliki hak cipta dan memberikan hak Jurnal Ilmiah AkMen untuk publikasi pertama dengan karya yang secara bersamaan dilisensikan di bawah Lisensi Atribusi Creative Commons (CC BY 4.0) yang memungkinkan orang lain untuk berbagi (menyalin dan mendistribusikan kembali materi dalam media atau format apa pun) dan beradaptasi (mencampur) , mentransformasikan, dan membangun di atas bahan) karya untuk tujuan apa pun,
- Penulis dapat membuat perjanjian kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif versi jurnal, yang diterbitkan dari karya tersebut (misalnya, mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan atas publikasi awalnya di Jurnal Ilmiah AkMen
- Penulis diizinkan dan didorong untuk memposting pekerjaan mereka secara online (misalnya, dalam repositori institusional atau di situs web mereka) sebelum dan selama proses pengajuan, karena dapat menyebabkan pertukaran yang produktif, serta kutipan yang lebih awal dan lebih besar dari karya yang diterbitkan.