BURNOUT SEBAGAI IMPLIKASI KONFLIK PERAN GANDA (PEKERJAAN-KULIAH) PADA MAHASISWA YANG BEKERJA DI KOTA MAKASSAR
Keywords:
Role Conflict, Working Student, Stress, Social Support and BurnoutAbstract
This research is devoted to investigate role conflict form the context of work and university domains on working students. This research it is expected to fill research gaps and enrich studies of role conflict topic and its relation to stress and burnout.
This study involved 239 active working students from various universities in Makassar as respondents. Determination of the sample was done randomly through a purposive sampling approach. The Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) is used in assisting research data analysis includes path analysis and Moderated Regression Analysis.
The results showed that the university -work conflict variables and work- university conflict variables had a significant positive effect on stress variables, while the university-work conflict variable had a insignificant negative effect on burnout and work- university conflict variables had a significant positive effect on burnout. Through Moderated Regression Analysis shows that social support variables reduce the negative influence of stress on burnout of Working Student.
Published
How to Cite
Issue
Section
Penulis yang menerbitkan pada Jurnal Ilmiah AkMen menyetujui persyaratan berikut:
- Penulis memiliki hak cipta dan memberikan hak Jurnal Ilmiah AkMen untuk publikasi pertama dengan karya yang secara bersamaan dilisensikan di bawah Lisensi Atribusi Creative Commons (CC BY 4.0) yang memungkinkan orang lain untuk berbagi (menyalin dan mendistribusikan kembali materi dalam media atau format apa pun) dan beradaptasi (mencampur) , mentransformasikan, dan membangun di atas bahan) karya untuk tujuan apa pun,
- Penulis dapat membuat perjanjian kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif versi jurnal, yang diterbitkan dari karya tersebut (misalnya, mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan atas publikasi awalnya di Jurnal Ilmiah AkMen
- Penulis diizinkan dan didorong untuk memposting pekerjaan mereka secara online (misalnya, dalam repositori institusional atau di situs web mereka) sebelum dan selama proses pengajuan, karena dapat menyebabkan pertukaran yang produktif, serta kutipan yang lebih awal dan lebih besar dari karya yang diterbitkan.