KEPRIBADIAN LOCUS OF CONTROL KARYAWAN MARKETER PADA PT. BANK PANIN DUBAI SYARIAH
Keywords:
Personality Locus of Control, Marketer, Islamic BankAbstract
The purpose of this study was to analyze the locus of control of marketing employees at PT. Bank Panin Dubai Syariah. The research is expected to be an input for companies in increasing employee work motivation seen from the personality of Locus of Control owned by marketing employees at PT. Bank Panin Dubai Syariah Makassar.
The analytical tool used is interview technique which is a tool for re-checking or verification of information or information obtained previously. Interview technique used in qualitative research is in-depth interviews (in-depth interviews) is the process of obtaining information for research purposes by way of question and answer face-to-face between interviewers and informants with or without using the interview guide (guide).
The results of the study indicate that the marketer funding employees at PT Bank Panin Dubai Syariah Makassar have internal locus of control personality.
Published
How to Cite
Issue
Section
Penulis yang menerbitkan pada Jurnal Ilmiah AkMen menyetujui persyaratan berikut:
- Penulis memiliki hak cipta dan memberikan hak Jurnal Ilmiah AkMen untuk publikasi pertama dengan karya yang secara bersamaan dilisensikan di bawah Lisensi Atribusi Creative Commons (CC BY 4.0) yang memungkinkan orang lain untuk berbagi (menyalin dan mendistribusikan kembali materi dalam media atau format apa pun) dan beradaptasi (mencampur) , mentransformasikan, dan membangun di atas bahan) karya untuk tujuan apa pun,
- Penulis dapat membuat perjanjian kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif versi jurnal, yang diterbitkan dari karya tersebut (misalnya, mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan atas publikasi awalnya di Jurnal Ilmiah AkMen
- Penulis diizinkan dan didorong untuk memposting pekerjaan mereka secara online (misalnya, dalam repositori institusional atau di situs web mereka) sebelum dan selama proses pengajuan, karena dapat menyebabkan pertukaran yang produktif, serta kutipan yang lebih awal dan lebih besar dari karya yang diterbitkan.